Mintegy 20 milliárd forintot fektet a világ egyik legnagyobb autóipari konglomerátuma, a Stellantis az általa tavaly megvásárolt magyar start-upba, az önvezető technológiával foglalkozó aiMotive Informatikai Kft.-be; a beruházást a magyar kormány 5 milliárd forinttal támogatja - jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára hétfőn budapesti sajtótájékoztatóján.
Az Apple a célok szerint már 2024-től hozzálátna az autógyártáshoz, amely a saját maguk által kifejlesztett akkumulátortechnológiát használná fel. Egyelőre még sok a bizonytalanság a konkrétumokat illetően, hiszen az autógyártás még az olyan hatalmas cégek számára, mint az Apple is komoly kihívást jelentene.
A Continental technológiai vállalat hiánypótló alkalmazással gazdagítja az autóipari szenzorok portfólióját az újonnan fejlesztett érintkezés-érzékelő rendszerének (Contact Sensor System – CoSSy) segítségével. A rendszer lényege, hogy észleli az alacsony sebességű érintkezést a jármű és egy személy, vagy a jármű és egy tárgy között. Ez a tudás számos célra felhasználható, például arra is, hogy a CoSSy felhívja a tulajdonos figyelmét arra, hogy valaki kárt okozott az autójában.
Masszív átalakuláson megy keresztül az autóipar, a gyártók különböző együttműködésekkel igyekeznek csökkenteni a költségeiket, a világ legnagyobb autógyártója, a Volkswagen ma bejelentette, hogy több területen a Forddal működik majd együtt.
Nyáron már beköltözhetnek az első bérlők abba a Smartfield nevű, közel 700 millió forintos beruházás keretében épülő kutatóközpontba, ami a zalaegerszegi járműipari tesztpálya szomszédságában fekvő 10 hektáros területen épül. A kutatóközpont mintegy 135 embernek ad majd munkát - írja a Zaol.
Többségi tulajdonrészt szerzett a német Daimler az amerikai Torc Robotics cégben, mely önvezető kamionok fejlesztésével foglalkozik - jelentették be pénteken. Az üzlet részletei egyelőre nem ismertek.
Az önvezető technológia az utóbbi időben hatalmas fejlődésen ment át, a Tesla vezére szerint már idén megérkeznek a teljes önvezetésre képes járművek. A technológia fejlődésével a szabályozás nem képes tartani a lépést. A vezető nélküli járművek térnyerése fontos új kérdéseket is felvetett, hogyan reagáljon a technológia a mindennapok során gyakran elforduló, bonyolult közlekedési szituációkra, illetve hogyan tegyék alkalmassá az önvezető járműveket a hatósági személyek és az általuk adott jelzések biztonságos felismerésére.
Európai szinten is elismert tudásközpont épülhet Zalaegerszeg-Graz-Maribor térségében a pénteken megkötött magyar-osztrák együttműködési szándéknyilatkozat értelmében.
Idén átadják a járműfejlesztőknek a Zalaegerszegen épülő autóipari tesztpályája első ütemét, a létesítmény kialakításával Magyarország megőrizheti pozícióját a járműipar piaci versenyében. A mostanra 25-30 százalékban elkészült, 250 hektáros területen lévő pályán, várhatóan ősztől már lehet járműveket tesztelni. Az autonóm járművek tesztelésén túl, bármely más okos megoldásnál is elengedhetetlen, hogy az informatikai hálózat képes legyen a hatalmas mennyiségű adatok gyors közvetítésére, így az Észak-Amerikában már hamarosan bevezetésre kerülő 5G hálózatok kiépítésére, Magyarországon is készülniük kell a szakembereknek.
Annak ellenére, hogy az önvezető autózás egyre népszerűbb téma a világban, nagyon kevés szó esik a terület szabályozásáról, pedig a megfelelő jogi keretek kialakítása nélkül biztosan nem juthatunk el A-ból B-be úgy, hogy teljesen átengedjük az irányítást a járművünknek. A témával kapcsolatban Dr. Hanis Dávidot, az Oppenheim ügyvédi iroda jogászát kérdeztük, aki már a Járműipar 2017 tavasz konferenciánkon is nagy sikerrel tartotta meg előadását.
Egy kanadai befektetési alap létrehozza a világ első "jövő autója" tőzsdén kereskedett alapot, vagyis azok, akik a jövő autóiparába kívánnak befektetni, hamarosan úgy tehetik ezt meg, hogy nem kell közelebbi ismeretekkel rendelkezniük az iparágról. Az "Evolve Funds Automobile Innovation Index ETF" számos, az elektromos jármű szektorba tartozó, illetve az önvezető és egyéb intelligens technológiák fejlesztésében érdekelt különféle céget, de akkumulátorokat, energiatároló rendszereket, illetve félvezetőket gyártó vállalatokat is magába foglal.
Saját elektromos autót épít a Dacia a Renault-Nissan e-technológiájának felhasználásával - számolt be az AutoExpress. Az új modell tervezett áráról nem szóltak a hírek, de a cégvezető szerint a társaságnál a hagyományos meghajtású modelljeihez hasonlóan "sokkolóan megfizethető" autóban gondolkodnak. A román autógyártó emelett az önvezető technológia területére is kilépne, noha egyelőre csak egy alapszint elérését tervezik.
Újabb együttműködési területekről tárgyalt a Huawei Technologies Hungary Kft. vezérigazgatójával, Zheng Weifenggel folytatott megbeszélésén Varga Mihály. A világ egyik legdinamikusabban fejlődő informatikai cége részt vállalhat többek között a zalaegerszegi tesztpálya építésében is - jelentette be a Nemzetgazdasági Minisztérium.
A miniszterelnök jelentette be, megelőző lépéseket tesznek.
A vámok hatással lehetnak a gazdasági növekedésre is.
Még nincs késő, ha hiszel Trump ígéretének.
Ez is egy létező forgatókönyv.
Mire számíthatnak a bértárgyaláson?